Saturday, November 19, 2011

[ 61 ] Kawan + Masalah = Normal

Assalamualaikum reader2. :)

semua orang kat muka bumi ni, ada kawan.
betoi x? kalau hang xdak kawan, walaupun sorang..
memang hang ni looser.
baby yang baru buleh merangkak pun ada kawan.
walaupun kita xpaham apa depa cakap.haha

pasai pa post bab kawan?
sebab newsfeed kat FB aku penuh bab problem dengan kawan2.
first of all, nak habaq bagi laa..
korang touching dengan kawan korang..
*korang?? KL la pulak aku ni.HAHA*
oke, hampa problem dengan kawan hampa,
xkisah la touching kes apa2 pun laa, dia dok pinjam pen kaa.
naik keta p mana2 selalu tapi xbayaq duit minyak ka.
ayat dia pedih ka, kasaq sangat kaa.
korek idung calit kat baju ka.HAHA
*ada ka jenis ni??*
nak tanya sikit..
perlu ka post problem tu kat FB, Twitter? huh?? O_O"

contoh..
"aku dah lama terasa hati dengan hang,
hang baut aku macam ni. bla bla bla~"

seriously aku cakap, benda xkan settle kalau buat macam tu..
you must solve the problem by your own.
how far you run away, you will face the same problem again.
whether the same guy, or the other guy

kata lah, hampa terasa hati dengan kawan sekolah..
xselesaikan pun problem dengan dia, pastu masuk zaman U..
tengok2 jumpa balik dengan orang yang perangai sama dengan kawan sekolah dulu.
HAHA, dah berdepan dengan dua masalah yang sama.
tapi xtaw nak settle macam mana. kan rugi?? :)
kalau xsettle jugak masa zaman U, bila dah berkerja..
jumpa orang yang perangai sama. memang xkan habis~ =.=
"what goes around comes around"

bila hampa post kat FB, buat status??
"aku dah lama bersabaq dengan hang, bla bla bla bla~"
*3kertas kajang pun xhabis mau nak tulis =.=*

yaa, orang like~ setuju dengan apa yang anda katakan.
seiring dan sejalan orang kata..
komen pun, "a'ah kan, xpatut la dia buat macam tu laa, bla bla bla~"
yes, anda backup. tapi akan ada pihak ke-3, ke-4, le-5 dan sebagainya...
setengah tu bukan nak PERBAIKI keadaan, tapi PERBURUK lagi keadaan ada laa.
so, dah jadi BIG PROBLEM. nampak x?


the BEST WAY is..
Face to Face. Slowtalk.
ade bran?haha
*ade berani?*
cakap kata nak jumpa ja laa,
bukannya bawak geng nak bergadoh.

punca sikit, nak angkat geng taboh. haih laa..
mesti bila nak fac to face, xberani. betoi x?
memang la cuak, tapi tu jaa cara nak selesai..
lagi satu masalah,
takot nak terima kesalahan dan takmau ngaku kesalahan.
bila cakap macam ni, balas balik macam ni macam ni...
kena belajaq menerima laa. GIVE AND TAKE tu penting.

 adat bila berkawan, biasa la ada masalah sikit2..
sebab dok riuh, tu jadi besaq. sebab tu lah...

Kawan + Masalah = Normal
even kawan baik berpuluh-puluh tahun pun,
dari kecik sampai ke tua, mesti pernah bergadoh.
percayalah, tanya parents kita ka, apa kaa..
bila bergadoh tu buat kawan2 lagi rapat.
tapi xdak la nak kena bergadoh tiap2 hari.HAHA
Kawan + Gadoh = Erat

so, semua ada masalah, tak dak sapa pun xpernah xdak masalah kawan2. :)

tengok macam Tom n Jerry,
bergadoh punya la teruk, tapi last2 baik jugak.
tu la contohnya. :)



macam Luigi n Guido nii..
benda kecik pun nak gadoh, sapa yang xtaw..
kena tengok la Cars or Cars 2 :D



"Everybody fights now and then, especially best friends.
But you got to make up fast.."
"No fight more important than friendship"
"Whoever find a friend, find a treasure."


so, yang mana ada masalah tu, selesaikan la cara elok.
n aku nak mintak maaf, bukan nak buat pandai, cakap kemas aku tau semua benda.
tidak sama sekali.. aku pun pernah ada masalah dengan kawan2,
aku dah lalui, so, aku share dengan hampa.
bukan aku cakap saja naa. :)

jumpa di lain entri.

Bye, Assalamualaikum ^^