Wednesday, November 16, 2011

[ 60 ] Tutorial ANGRY BIRD (Part 1)

Asslamualaikum pembaca2 sekalian. :D

oke, xpernah2 aku nak update blog time2 ni.
haha, excited apa aku pun xtaw.
just ada benda menarik nak share kat hampa.
jum tengok..

punca aku buat benda2 yang orang xrajin buat ni..
sebab aku BOSAN GILA.. so aku pun buat lah..
PAPER CRAFT

mulakan dengan lafaz Bismillah,
takot dok potong kertas, tangan terluka ka..
tengah dok lukis, mata pensel tercucuk masuk mata ka.
*tudiaa, tu drastik sangat.HAHA*


kita lihat di sini, kertas yang berkaler-kaler..
kaler apa adik2??
"kaler oren~"
hampa rabun warna aa? mcm mana pas lesen moto?
dah, merapu.
actually mudah jaa buat Angry Bird merah ni..
ada kaler2 lain kan burung2 gila tu? ukuran dia lain2 pulak.
yang ni aku buat ukuran sendiri sebab SEGI EMPAT SAMA.
4cm X 4cm

 oke, dah siap lukis, potong semua pun dah.
tinggai nak gam jaa, kalau buleh guna selotep..
apa? xpaham. haa sat, nak translate, omputih sgt hampa ni..
*selotep : cellophane tape*

haa, aku bagi gambaq lagi, kot xtaw selotep tu apadia.
haha, dan yg lain2 tu peralatan nak buat.
so, semua dah siap settle apa gam semua..

tadaaa~!!

haaa, dia dah siap.
THE BIRD IS ALIVE~!! :D

haa, lupa nak tunjuk.
ni gambaq rujukan  tutorial ni.
so, apa2 pun, selamat mencuba yaa :D
kalau nak buat DOMO, p cari aku punya entri dulu.
oke la, aku bagi link. klik SINI...

p/s kepada lelaki diluaq sana : hampa buat benda ni kat GF hampa pun,
mesti dia suka, xperlu pun dok pening kepala beli barang mahai2..
sebab apa..

"perempuan ni menghargai dan suka dihargai"
paham2 la ayat tu naa. :)

chow dulu, Bye, Assalamualaikum ^^

5 comments :

aZua said...

hahaha , aku nak yg dah siap tu boleh ?? HAHAHA

Unknown said...

asal semua nk yg siap ni?? haha

Sabrina Hilmi said...

haha , true true , best present ever ><

Unknown said...

haha, anggap je laa tu hadiah besday eh? :)

NSA_TATMA said...

nice.... nk try buat...
credit to you nnti